Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Activități Recente

Şedinţă de lucru cu directorii, 20 ianuarie

DSC02802

Marţi, 20 ianuarie a.c., la Palatul Copiilor, inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu, alături de inspectorii şcolari adjuncţi – prof. dr. Iris Sarchizian şi prof. Irinela Nicolae, au prezidat şedinţa de lucru cu directorii unităţilor de învăţământ din municipiul şi judeţul Constanţa.

Inspectorul şcolar general – adjunct, prof.dr. Iris Sarchizian, a adus în atenţia directorilor următoarele subiecte: O.M.E.N nr.5115/ 15.12.2014 privind noul Regulament de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, O.M.E.N nr.5113/15.12.2014 referitor la Metodologia privind managementul riscurilor de corupţie în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi al instituţiilor şi unităţilor subordonate/coordonate a căror activitate vizează învăţământul preuniversitar, precum şi O.M.E.N nr. 4893/10.11.2014 referitor la Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat, sesiunea 2015.  

Cu acest prilej, inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu, a declarat despre noul regulament şcolar că „în mare parte noile prevederi care au fost introduse acum în ROFUIP sunt decizii luate de către Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa în ultimi doi ani. Totodată, reamintesc faptul că noi, Inspectoratul Şolar Judeţean Constanţa, am fost cei care am reintrodus acele măsuri de securitate în ceea ce priveşte accesul părinţilor sau al altor persoane străine, cu excepţia elevilor, în unităţile şcolare din municipiul şi judeţul Constanţa. Este important ca părintele să ştie că la unitatea şcolară unde îi învaţă copilul, acesta se află în deplină siguranţă. Nu putem decât să ne bucurăm de aceste măsuri pentru că şi, de această dată, am fost cu un pas înainte, în a ne adapta şi a găsi soluţii la problemele cu care ne confruntăm zi de zi”.

De asemenea, inspectorul şcolar general, a făcut şi câteva precizări referitoare la introducerea semnelor distinctive în şcoli. „Este normal ca la nivelul fiecărei unităţi şcolare elevul să aibă o eşarfă sau o cravată de o anumită culoare. Cred că aceste măsuri acceptate de întreaga asociaţie de părinţi vor da un sentiment de mândrie, mai ales elevilor, de apartenenţă şcolară şi va fi un criteriu de securitate şi de rigoare în ceea ce priveşte disciplina în unitatea şcolară, respectul faţă de unitatea de învăţământ. Este o măsură pe care o salut şi cu care sunt de acord. Dacă există o familie care nu va reuşi să se încadreze în această prevedere, am speranţa şi convingerea că asociaţia de părinţi va avea înţelepciunea de a găsi o soluţie astfel încât toţi elevii din acea şcoală să respecte această măsură”.

La rândul ei, inspectorul şcolar general – adjunct, prof. Irinela Nicolae, a prezentat concluziile inspecţiilor şcolare generale din semestrul I, precum şi graficul celor care vor fi în semestrul al II-lea pentru anul şcolar 2014-2015

Totodată, inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane, prof. Alina Codreanu, a evidenţiat etapele de mobilitate: constituirea posturilor, încadrarea titularilor, reducere de activitate, completare de normă în unitate, menţinere ca titular, întregire de normă, vacantarea posturilor, participarea la mobilităţi, menţionate în Metodologie.

Nu în ultimul rând, în cadrul şedinţei, s-au adus în discuţie simulările examenelor naţionale: Evaluare Naţională la clasa a VIII-a şi Examenul naţional de Bacalaureat – metodologie şi calendar.

DSC02795