Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Activități Recente

Elevii constănţeni, viitori meseriaşi

20.01.2015

DSC02796

Inspectorul şcolar general, prof.dr. Răducu Popescu, a semnat, marţi, 20 ianuarie a.c., la Palatul Copiilor, protocolul de colaborare cu dr. ec. Jugănaru Ion Dănuț, directorul  general al Camerei de  Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, privind îmbunătăţirea orientării şcolare şi a formării profesionale a elevilor din învăţământul profesional şi tehnic constănţean, prin identificarea unor direcţii de dezvoltare a sistemului partenerial public-privat.

„Este un protocol foarte important pentru elevi şi pe care noi îl apreciem. Un protocol care îşi propune ca, împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa să participe, efectiv, la orientarea şcolară a elevilor, informându-i obiectiv asupra ceea ce pot face pentru cariera lor, în privinţa specializărilor unde se pot îndrepta, astfel încât viitorul acelui elev să aibă un demers realist. Implicarea tututor agenţilor economici care au colaborare şi sunt îndrumaţi de către CCINA în partea de formare şi în activitatea practică a elevilor este foarte importantă. Încercăm să normalizăm şi să aducem mai aproape elevul de ceea ce se întâmplă în realitate, în industrie, în societăţile comerciale. Vorbim despre armonizarea între partea teoretică şi formarea elevilor şi zona comercială, economică şi de servicii pe care dorim să o completăm cu profesionişti bine pregătiţi”, a declarat inspectorul şcolar general.

La rândul său, dr. ec. Jugănaru Ion Dănuț, directorul  general al Camerei de  Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, a menţionat că este important să existe o colaborare strânsă cu sistemul de învăţământ pentru ca întreprinzătorii să aibă forţă de muncă calificată. „După părerea noastră va trebui să crească treptat ponderea elevilor care aleg să meargă către şcoli profesionale şi învăţământ tehnic şi, mai puţin, către cel teoretic pentru că în economie e nevoie de elevi calificaţi în meserii, în ocupaţii foarte practice şi nu în teorie. Va fi nevoie de o muncă extrem de delicată şi de convingătoare de a sta de vorbă cu fiecare agent economic în parte şi de a-l face să înţeleagă că va avea astfel de forţă de muncă bine calificată doar dacă se şi implică, asigură locuri de practică şi contribuie la îmbunătăţirea curriculei, dar şi la multe alte aspecte”.

 DSC02798