Image Image Image 01 Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Comunicate de presă

Simularea examenului de Bacalaureat 2015

27.02.2015

La nivelul judeţului Constanţa, 5.170 de elevi de clasa a XI-a, respectiv 5.850 de elevi de clasa a XII-a (învăţământ liceal de zi) pot participa la simularea probelor scrise ale examenului naţional de bacalaureat organizat în toate unităţile de învăţământ liceal din municipiul şi judeţul Constanţa. Conform calendarului, luni, 2 martie 2015 va avea loc proba la limba şi literatura română, pe 3 martie – proba la limba şi literatura maternă, urmată de proba obligatorie a profilului (matematică/istorie) pe 4 martie, iar pe 6 martie  – proba la alegere a profilului şi specializării (biologie, chimie, fizică etc).

Probele scrise încep la ora 9:00 şi durează 3 ore, iar accesul elevilor este permis până la ora 8:30, în fiecare zi în care se desfăşoară probele.

Disciplinele la care se organizează simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat pentru elevii clasei a XI-a, în anul şcolar 2014-2015, sunt: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă, proba obligatorie a profilului (matematică/istorie).

Pentru elevii claselor a XII-a simularea examenului de bacalaureat se organizează la disciplinele: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă, proba obligatorie a profilului (matematică/istorie); proba la alegere a profilului şi specializării (fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie).

Camerele de supraveghere video vor funcţiona în toate sălile de clasă din unităţile de învăţământ în care se desfăşoară probele scrise pentru simularea examenului de bacalaureat.

Rezultatele vor fi afişate pe 12 martie a.c., şi nu se contestă. Ele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.